McDonalds lanserar kollektion

Vem kunde tro att den stora snabbmatskedjan McDonalds skulle börja med att lansera en kollektion bestående av allt från hundkläder och lakan till tapeter? Hela kollektionen går i samma mönster: BigMac-mönster.

418710-hamburgerFler och fler av oss börjar känna att det gäller att vara så trygg i sitt hem som möjligt och trivas. Då handlar det mycket om att ha rätt inredning som lyfter ens personlighet och skapar en hemtrevlig stämning man vill komma hem till. När man tänker på hemtrevligt så går tankar till det stabila, vänliga och mjuka och företaget www.jarvsotrahantverk.se representerar verkligen den känslan. Motsatsen skulle då med enkelhet bli McDonalds och deras lansering av både klädkollektioner och inredningsdetaljer.

Tapeter och lakan med BigMac

Om man hade läst denna artikel om att McDonalds ska lansera både gummistövlar och hundkläder den första april samt i endast en tidning, eller i ett pressmeddelande så hade man trott att det rörde sig om ett första aprilskämt, men så är inte fallet. Tidningen Dagens Media skriver att detta är ett initiativ som kommer efter den lyckade vinterkampanjen där de klädde in de tävlande i underställ med BigMac på och med texten ”en lite väl stolt sponsor”. Nu tog de steget längre och tanken är att hylla McDonalds fans som bor i andra länder och som gillade vinterkampanjen. Även Adweek.com har snappat upp kampanjen som fått en enorm spridning – något som McDonalds måste jubla över.

Frågan är om detta är början på en ny trend som andra företag kommer hänga på, eller om det är en hype som kommer blåsa bort och att vi sedan väljer det stabila och vackra för det långsiktiga. Vi tror på det senare alternativet med mer traditionell inredning, men hatten av till McDonalds.